FRAKT & LEVERING

Leveringen tar vanligvis 2-5 virkedager etter at pakken er utsendt, avhengig av avstanden på sendingen. 

Utsending fortløpende på virkedager (Vi tilstreber å levere fortløpende, men avvik kan forekomme. Spesielt rundt store salgsdager eller ved ferieavvikling.)

·      Ingen tollavgifter i Norge

·      Fast fraktpris

(150kr for pakke eller 75kr for brev)

  • Varer til en verdi under 1000kr sendes som vanlig brevpost

  • Varer til en verdi fra 1000kr sendes som forsikret Norgespakke med sporing

  • Sverige og Danmark: 355kr

Vi sender foreløpig kun til: Norge, Sverige og Danmark (det må påregnes noe lengre leveringstid til utlandet). Kunder i utlandet er selv ansvarlige for gebyrer og avgifter (ink. toll og mva.) Dette gjelder også ved retur av varer.

Det er kundens ansvar å oppgi korrekt leveringsadresse. Emacity AS tar ikke ansvar for problemer med leveringen eller pakker som blir borte i transporten som følge av mangelfull informasjon fra kjøper.

Pakker som ikke hentes:

Dersom du ikke henter pakken innen fristen, vil den bli returnert til oss. Du vil da bli belastet med 700kr. Dette inkluderer kostnader for frakt begge veier (300kr), pluss et gebyr for å dekke øvrige håndteringskostnader. Resten av ordre summen blir kreditert og varen legges tilbake på lager.

For pakker sendt til utlandet vil gebyr for uavhentede pakker være 1000 NOK, pga høyere kostnader forbundet med transport.

RETUR & REFUSJON

Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp i nettbutikken. Som kunde har du 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen.
Merk at både melding om retur og innlevering av retur må skje innen 14 dager fra mottak for at angreretten skal være gjeldende. 

Returer etter dette vil ikke bli akseptert. Angreretten gjelder ikke for kommisjonsvarer eller digitale tjenester. 

Angreretten omfatter ikke kommisjons varer da salget reguleres av kjøpsloven.

Returkostnadene må du selv dekke, med mindre annet er avtalt på forhånd.

Varen må være ubrukt og i samme tilstand som når den ble mottatt.  Merkelappen skal derfor sitte på. Tas merkelappen av anses det som at varen har blitt tatt i bruk. Returer kan derfor ikke sendes som postoppkrav. Kunden står selv ansvarlig for pakkens retur.

Vi anbefaler deg å sende varen med sporing slik at sendingen er forsikret. Varen bør også være forsvarlig innpakket. 

For at angreretten skal være i behold må varen være tilbake hos oss innen rimelig tid fra melding til oss om benyttelse av angreretten. Innen 14 dager fra melding er gitt anses som rimelig tid.

Unntak :

Produkter som selges som formidlingssalg er salg gjennom vår siden hvor selger er privatperson. Ved kjøp av disse produktene gjelder ikke noen angrerett eller returrett da handelen reguleres av Kjøpsloven. Emacity AS opererer i disse tilfellene kun som mellomledd.

ANGRERETT

Hvis du vil returnere varen, må du gi beskjed innen fristens utløp på mail: post@emacity.no, det er svært viktig å gi beskjed slik at vi får registrert returen.

·      Fyll ut returskjemaet her (kan sendes digitalt eller legges med pakken)

·   Send varen tilbake til oss innen 14 dager fra mottak, i emballasjen den kom i (kjøper står for returporto om ikke annet er avtalt).

·     Det er viktig at alt tilbehør returneres og merkelappen fortsatt sitte fast. Er merkelappen fjernet vil ikke returen bli godkjent.

·      Når din vare ankommer hos oss gjør vi en full refusjon av kjøpsbeløpet ink. frakt (Tillegg for ekspress over natten refunderes ikke).

Merk at det kan ta opptil 14 virkedager før beløpet vises på din konto. 

Vi forbeholder oss retten til å trekke fra et gebyr tilsvarende våre utgifter til forsendelse og håndtering dersom prosedyren for angrerett ikke følges eller at varen blir returnert på en annen måte enn avtalt.

Slik går du frem:

Ved brudd på avtalen eller ved kansellering av en ordre, forbeholder vi oss retten til å trekke et administrasjonsgebyr på 700 NOK.

Gebyret dekker kostnader forbundet med transport, betalingsgebyrer og øvrige håndteringskostnader som følge av ordren. Gebyret vil bli trukket uavhengig om varen er videresendt eller ikke. Resterende innbetalt beløp blir overført tilbake til opprinnelig betalingsmetode når varen legges tilbake på lager.

AVBESTILLING

REKLAMASJON

Det er ikke mulig å reklamere på slitasje og skader som er oppgitt i annonsen. Det er heller ikke mulig å reklamere på slitasje eller skader som oppstår etter at varen er tatt i bruk!

Mange av varene er 20, 30 eller til og med 40 år gamle, og da har reklamasjonsretten fra butikken utløpt. I henhold til varens alder er det derfor naturlig at holdbarheten på materialene er begrenset.

Vær derfor innforstått med at når du kjøper en vintagevare, må det påregnes kostnader for vedlikehold og reparasjon over tid, og du som kunde er selv ansvarlig for dette. Det er svært viktig at varene pleies og vedlikeholdes regelmessig for å forlenge levetiden. Spør oss gjerne om råd for akkurat din vare.

Vennligst benytt skjemaet nedenfor dersom din vare er skadet i posten.

Ta kontakt så fort du har oppdaget mangelen.

REKLAMASJONSSKJEMA

Merk at alle varer er secondhand uavhengig av hvilken tilstandsgrad som er satt. Vi gjør alltid så godt vi kan for å beskrive og fotografere varen best mulig, men mindre flekker og merker kan alltid oppleves annerledes i virkeligheten. Farger vil også variere avhengig av hvilken skjerm du benytter for å se på bildene.Vi har ikke full historikk på om varen har blitt restaurert tidligere eller oversikt over antall tidligere eiere. Vurderingen gjøres kun basert på visuell tilstand på nåværende tidspunkt.

Som kunde får du derfor alltid 14 dager angrerett på alle varer* (med unntak av kommisjonsvarer), slik at du selv kan inspisere varen og dens tilstand før du velger å beholde den.

Etter innsending vil du bli bedt om å sende bilder av skaden. Det er viktig at bildene har høy oppløsing slik at skaden kommer tydelig frem.