AVTALEVILKÅR TJENESTE: AUTENTISERING AV GJENSTAND PÅ OPPDRAG AV PRIVATPERSON

Denne avtalen regulerer autentisering av gjenstand etter oppdrag fra en privatperson (heretter kalt oppdragsgiver).

Ved bestilling av tjenestene for autentisering aksepteres alle avtalevilkår som følger. 


  1. Forhold ved oppdragsgiver

1.1 Oppdragsgiver må være en myndig privatperson over 18 år. Skal varen sendes inn for autentisering må oppdragsgiver ha folkeregistrert adresse i Norge. 

1.2 Oppdragsgiver må ha tilgang på gjenstanden som ønskes autentisert eventuelt tilgang på tilfredstillende bilder av gjenstanden.

1.3 Oppdragsgiver er ansvarlig for å ha lest gjennom produktbeskrivelse, hvilken type gjenstand og merke tjenesten gjelder for, samt avtalevilkår innen bestilling av tjenesten er gjennomført

1.4 Oppdragsgiver er ansvarlig for å oversende detaljerte, uredigerte og ukomprimerte bilder i god kvalitet/høy oppløsning, av gjenstanden som ønskes autentisert og plikter seg til å sende ytterligere bilder av gjenstanden om nødvendig for å kunne gjennomføre autentisering. Skjermbilder er ikke tilstrekkelig. Har oppdragsgiver original kvittering på kjøp av gjenstanden skal dette oversendes uredigert. 

1.5 Oppdragsgiver plikter til å kunne kommunisere skriftlig med Emacity AS via e-post, for gjennomføring av avtalen og innsending av nødvendig dokumentasjon.

1.6 Ved bestilling av autentisering hvor gjenstanden sendes til Emacity AS for autentisering (In-house autentisering), er oppdragsgiver ansvarlig for å sende oss den aktuelle gjenstanden med alt av medfølgende tilbehør. Oppdragsgiver er ansvarlig for forsvarlig innpakning og at gjenstanden ankommer oss innen rimelig tid etter bestilling av tjenesten. Gjenstanden må kun sendes på avtalt måte med mottatt fraktlapp som skrives ut av oppdragsgiver.

1.7 Oppdragsgiver plikter å være tilgjengelig på e-post for kommunikasjon frem til tjenesten er levert.

1.8 Brudd på vilkår fører ikke til refusjon eller at oppdragsgiver kan gå fra avtalen. 

2. Autentiseringsprosessen (Digital autentisering)

2.1 Oppdragsgiver sender inn bilder via e-post i samsvar med veiledning for bildetaking i tjenestebeskrivelsen. Skjermbilder er ikke tilstrekkelig. Gjelder det varer kjøpt gjennom Emacity AS, fylles ordrenummer inn ved bestilling.

2.2 Den aktuelle gjenstanden blir vurdert ut fra dokumentasjon og/eller bilder mottatt fra oppdragsgiver såfremt dette er tilfredstillende for å gjennomføre autentiseringen

2.3 Oppdragsgiver får, innen 24 timer (på virkedager) etter all dokumentasjon er mottatt, tilsendt bekreftet sertifikat fra Emacity AS i avtalt form som bekrefter at den aktuelle gjenstanden enten er autentisk, eller ikke på bakgrunn av dokumentasjon mottatt fra oppdragsgiver (Digitalt bevis)

2.4 Ferdigstilte oppdrag eller oppdrag der kunden ikke gir nødvendig dokumentasjon eller bilder er ikke refunderbart (se avsnitt 5)

3. Autentiseringsprosessen (In-house Fysisk autentisering)

3.1 Tjenesten starter samtidig med at Emacity AS har booket forsendelse for oppdragsgiver. 

3.2 Oppdragsgiver får tilsendt digital fraktlapp via mail og varen pakkes og leveres inn til fraktfører (Posten).

3.3 Den mottatte gjenstanden og eventuelt tilbehør inspiseres nøye av en eller flere av våre erfarne ansatte. 

3.4 Oppdragsgiver får tilsendt bekreftet sertifikat fra Emacity AS i avtalt form som bekrefter at den aktuelle gjenstanden enten er autentisk eller ikke på bakgrunn av vår undersøkelse (Digitalt sertifikat)

3.5 Gjenstanden pakkes og sendes tilbake til oppdragsgiver.

4. Ansvar 

4.1 Emacity AS er ansvarlig for innsendte varer fra gjenstanden er levert til Emacity AS og frem til ansvaret går over på en eventuell tredjeperson (f.eks transportør). (Gjelder kun ved In-house autentisering.) 

4.2 Emacity AS påberoper seg retten til å beholde varen helt til autentiseringen er fullført.

4.3 Ved brudd på avtalevilkår har Emacity AS rett til å kreve rimelig kompensasjon fra oppdragsgiver. 

4.4 Emacity AS har rett til å når som helst å avlyse tjenesten om oppdragsgiver på noen måte har misligholdt avtalevilkår. 

4.5 Emacity er bekrefter autentisiteten til gjenstanden med sertifikat og er ikke ansvarlig for å følge opp ytterligere spørsmål rundt bekreftelsen etter at denne er levert oppdragsgiver.

4.6 I tilfeller hvor det rår usikkerhet rundt autentisering, som ikke følger av mislighold fra oppdragsgivers side, har Emacity AS rett til å avslutte levering av tjenesten med påfølgende refundering av oppdragsgivers betaling.

5. Angrerett ved tjenestekjøp (Begrenset angrerett)

5.1 Oppdragsgiver aksepterer at angreretten er begrenset som følge av at det er et kjøp av en tjeneste, og at angrerett ikke i noen tilfelle kan gjøres gjeldende etter at tjenesten er levert. Jf angrerettloven. §22 bokstav c.

5.2 Oppdragsgiver skal gi skriftlig melding om benyttelse av angrerett til Emacity AS innen fristens utløp på 14 dager beregnet fra dagen tjenesten blir bestilt, jf. Angrerettloven $21. Angrerettskjema er tilgjengelig her og sendes oss skriftlig til post@emacity.no. OBS! Er tjenesten bekreftet startet eller levert, bortfaller den ordinære angreretten helt eller delvis. 

5.2 Oppdragsgiver har ansvar for rimelige kostnader som følge av at angreretten ønskes benyttet etter at tjenesten er satt i gang. Jf. Angrerettloven $26 første ledd. Tjenesten anses som ønsket satt i gang av oppdragsgiver idét kunden gir bekreftelse og legger inn en ordre på tjeneste for autentisering. 

6. Personvern

6.1 Emacity AS følger den til hver tid gjeldene lovgivning rundt behandling av personopplysninger. Vi oppgir aldri din informasjon til tredjeperson med mindre vi er lovpålagt. For mer informasjon rundt vår behandling av persondata les her